Dodane przez  
iOco
  dnia 08.11.2018r
komentarzy

Pyłek kwiatowy – wyjątkowy dar natury

Pyłek kwiatowy – wyjątkowy dar natury

 

Pyłek kwiatowy, zwany również pszczelim, to nic innego jak to co zbiorą pszczoły z kwitnących roślin. Oprócz miodu jest ich podstawowym pokarmem pomagającym przetrwać zimę. Wygląda jak drobny proszek, a jego smak zależy od kwiatów, które odwiedziły pszczoły.

Dobroczynny wpływ pyłku kwiatowego na zdrowie

 

Pyłek kwiatowy to prawdziwa bomba składników odżywczych. Jest bogaty w potas, fosfor, magnez,wapń, selen, żelazo, sód, krzem, miedź, cynk, jod, a także witaminy D, K, C, A, E i z grupy B, kwas foliowy, biotynę oraz wiele innych śladowych pierwiastków. Jest również bogatym źródłem prostych węglowodanów, kwasów tłuszczowych, białka, aminokwasów, enzymów i koenzymów.

Czytając tę listę można odważnie powiedzieć, iż nawet najdroższe preparaty witaminowe nie mogą się z nim równać. Za sprawą tych wszystkich składników odżywczych, pyłek kwiatowy na liczne właściwości zdrowotne. Jest pomocny w walce z infekcjami, spożywany profilaktycznie zwiększa odpornośc organizmu, ma działanie przeciwzapalne i przeciwbakteryjne, regeneruje wątrobę, wzmacnia układ nerwowy, poprawia wzrok, pamięć i koncentrację. Oprócz tego wspomaga leczenie cukrzycy, skutecznie obniża poziom cukru we krwi, a także wykazuje silne działanie przeciwstarzeniowe.

 

Pyłek kwiatowy – wyjątkowy dar natury dla sportowców

 

Skladniki odżywcze zawarte w pyłku są doskonałym suplementem dla osób aktywnych fizycznie, uprawiających kazdy sport, kulturystów i sympatyków siłowni.

Po pierwsze niweluje zmęczenie, a zwiększa siłę i dodaje energii.
Po drugie wzmacnia organizm, przyspiesza proces regeneracji i zwiększa odporność na wysiłek fizyczny. Osoby suplementujące pyłek pszczeli, doświadczają przyrostu siły nawet o 50 % (jak wykazało British Sports Council).
Po trzecie, jak już wiemy pyłek kwiatowy jest źródłem doskonałej jakości i łatwo przyswajalnego białka, dużej zawartości węglowodanów i aminokwasów oraz kwasów tłuszczowych dzięki czemu jest skuteczny przy budowaniu masy mięśniowej, a to sprawia że jest tak popularny wśród osób trenujących na siłowni i kulturystów.
Po czwarte reguluje przemianę materii, co jest bardzo ważne dla osób dbających o sylwetkę oraz redukujących masę ciała.

 

Suplementacja pyłku kwiatowego

 

Suplementację pyłku kwiatowego w ciągu roku najlepiej zastosować w dwóch kuracjach, jedną na wiosnę, drugą na jesień, każda od 1-3 miesięcy. Wówczas zażywamy profilaktyczną dawkę pyłku po 20 gram dziennie, dzieląc to na 2 – 3 porcje, spożywać 30 minut przed posiłkiem.
Najlepiej go zmielić, a następnie rozpuścić w ciepłej wodzie lub mleku z dodatkiem miodu. Pyłek tak jak miód w zbyt gorącej wodzie traci swoje wartości odżywcze. W celach leczniczych dawkę należy zwiększyć do 40 g dziennie.