Dodane przez  
iOco
  dnia 08.11.2018r
komentarzy

Jak zarobić w branży fitness? 10 pomysłów na biznes

Jak zarobić w branży fitness? 10 pomysłów na biznes

Branża fitness jest w ciągłej fazie rozwoju i nic nie wskazuje, aby ten stan miał się zmienić. Siłownia to już nie tylko miejsce gdzie stali bywalcy budują muskulaturę. To miejsce spotkań towarzyskich, to miejsce w którym możemy się zrelaksować, wyładować stres i zapomnieć o codziennych problemach.

To sprawia, że branża fitness ciągle poszukuje nowych rozwiązań, aby przyciągnąć klienta, powstają nowe obiekty, coraz wymyślne sprzęty i akcesoria sportowe. Rynek suplementów diety również nie pozostaje w tyle. Nie ma miesiąca, aby najwięksi producenci nie objawiali światu premierowego produktu. Dlaczego Ty miałbyś na tym nie skorzystać? Prezentujemy 10 pomysłów na biznes związany z branżą fitness.

1. Trener personalny, instruktor fitness

Rynek trenerów personalnych stale rośnie. Już dziś liczbę tą możemy określić w tysiącach. Aby wybić się na rynku, musisz pomyśleć o niekonwencjonalnych praktykach lub szkolić się w ściśle określonym zakresie. Trener personalny to tak naprawdę początek przygody i rozwoju w tym zawodzie. Dziś trener personalny to za mało. Musisz czymś się wyróżniać.

Po pierwsze możesz stać się specjalistą w określonej dziedzinie. Do wyboru masz dziesiątki ciekawych kursów instruktorskich np. crossfit, dwubój, trójbój, kulturystyka, trener przygotowania motorycznego, specjalista od treningu funkcjonalnego, instruktor fitness/zumba/aqua itd. Specjalizacji jest ogrom. Od Ciebie zależy, w którą stronę chcesz się rozwijać i doskonalić swoje umiejętności. Warto też uczestniczyć w kursach dotyczących dietetyki sportowej, jak również fizjoterapii. Im bardziej kompletna będzie Twoja wiedza, tym lepszą ofertę możesz zaprezentować klientowi.

Po drugie wybierz odpowiednią drogę. Możesz być po prostu trenerem i instruktorem w fitness klubie, a możesz podążać własną drogą i nie być zależnym od nikogo. W każdym większym mieście są kluby fitness, które pozwalają na prowadzenie treningów trenerom z zewnątrz.

Skąd brać klientów? Jeżeli zdecydujesz się na własną działalność, musisz wcześniej pomyśleć, gdzie znaleźć klientów. Na początku możesz popytać rodziny, znajomych, ludzi z pracy, czy nie chcieliby skorzystać z Twoich usług. Poczta pantoflowa szybko działa więc nie bój się nagłaśniać wszem i wobec, że prowadzisz treningi personalne. Kolejną rzeczą jest reklama. Dziś nie ma lepszej formy jak aktywność w mediach społecznościowych. To idealne miejsce do oferowania swoich usług, wrzucania filmów z treningów, metamorfoz swoich klientów, własnych ciekawych przepisów na zdrowe posiłki itd. Im bardziej profesjonalnie będziesz do tego podchodzić, tym szybciej znajdziesz potencjalnych klientów.

 

2. Akcesoria fitness

Akcesoria fitness mają nieograniczony potencjał. Nie musisz od razu produkować drogich maszyn na siłownię, ale zacząć od znacznie mniejszych rzeczy. Ogranicza Cię jedynie wyobraźnia. Zawsze możesz coś ulepszyć lub zrobić to lepiej, inaczej.

Odzież sportowa – nie musisz od razu wydawać wielu tysięcy na produkcję. Możesz zacząć od bawełnianych koszulek, bezrękawników czy tank-topów. Czasem ciekawa kolorystyka czy niebanalna grafika wystarczy, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Następnie swoją ofertę możesz rozszerzyć o profesjonalne koszulki, spodenki, legginsy na siłownię, do biegania czy nawet odzież termoaktywną. Liczy się nietuzinkowy pomysł.

Akcesoria do ćwiczeń – podobnie jak w przypadku odzieży, możesz zacząć od małych rzeczy. Bardzo popularne na rynku są dziś wszelkie mini-bandy, akcesoria do rollowania, gumy treningowe itd. Możesz też pójść krok dalej i stworzyć własny koncept. Pomyśl, czego Ci brakuje na siłowni, a co mogłoby zyskać na popularności. Czasem wystarczy sam pomysł, a do realizacji możesz poszukać wspólnika lub inwestora. Brzmi jak sen o milionach? Wcale nie. Inwestorzy wciąż szukają kreatywnych ludzi, w których warto zainwestować. Nie bój się wyzwań.

3. Suplementy diety

Tak wiem, rynek jest ogromny i ciężko konkurować z molochami. Jeżeli znasz się jednak na składnikach suplementów, możesz stworzyć własny suplement, który podbije rynek. Jeszcze nie tak dawno wydawało się, że wszystkie możliwe suplementy są już na rynku. Producenci jednak wpadli na genialny pomysł, że to co klient musi przygotowywać lub łykać z wodą, można przygotować w gotowej formule. Wymyślili popularne shoty. Zaczęli od przedtreningówek, a dziś w buteleczce możesz wypić już magnez, aminokwasy, odżywkę białkową, węglowodany, różne formy witamin i minerałów itd.

Zarówno na polskim rynku, jak i zagranicznym jest wiele firm, które mogą dla Ciebie przygotować suplement z indywidualnie określonych składników i w formie jaką sobie życzysz. Możesz zacząć od stworzenia ciekawej formy suplementu przedtreningowego, ze składników, których obecnie nie ma na naszym rynku. Klienci lubią wszystko co nowe i chętnie przetestują Twój produkt. Ciekawą formą marketingu są darmowe próbki. Możesz je oferować na forach internetowych, mediach społecznościowych itd. Jeżeli suplement się sprawdzi, Ty jednocześnie będziesz miał już gotowe opinie i możesz ruszać z produkcją na większa skalę. Jedyny problem? Produkt faktycznie musi być dobry!
 

4. Blog ekspercki

Jeżeli masz “lekkie pióro”, sporą wiedzę i po prostu lubisz się nią dzielić, możesz spróbować założyć własny blog lub portal o tematyce, która jest Twoim konikiem. Ludzie coraz częściej poszukują nieprzeciętnej wiedzy w różnych dziedzinach. Jeżeli Twoje teksty zyskają popularność i stale będziesz poszerzać grono odbiorców, możesz zacząć myśleć o zarabianiu na blogu. Połączysz przyjemne z pożytecznym. Fakt, droga nie jest prosta, ale również nie ryzykujesz dużych środków pieniężnych.|
 

5. Diety i treningi online

Bez trudu można to połączyć z prowadzonym przez siebie blogiem lub portalem. Możesz również oferować takie usługi na swoim fanPage. W końcu usługi można połączyć w ramach rozszerzenia działalności jako trener lub instruktor. Warunkiem oczywiście jest spora wiedza w zakresie dietetyki i metodyki treningowej. Podobnych usług na rynku jest tysiące, więc warto odnosić się do tych aspektów w swoich publikacjach, aby potencjalni klienci wiedzieli, iż mają do czynienia z profesjonalistą.
 

6. Kursy i szkolenia

Jeśli masz rozległą wiedzę w jednej lub kilku dziedzinach związanych z treningiem lub dietetyką, to warto zastanowić się nad organizacją kursów i szkoleń. Możesz również nawiązać współpracę z bardziej doświadczonymi trenerami lub dietetykami i współorganizować takie wydarzenia.
 

7. Organizacja imprez sportowych

Jeśli jesteś urodzonym organizatorem, możesz spróbować swoich sił i na tym polu. Bardzo popularne są ostatnio różnego rodzaju targi fitness, ale wciąż brakuje w naszym kraju zawodów sportowych, na których można wygrać cenne nagrody. Najlepszym sposobem jest próba znalezienia hojnych sponsorów lub w zamian za nieco wyższe wpisowe, ufundować nagrody rzeczowe lub pieniężne.
 

8. Modeling i media

Nieco innym sposobem na zarobek jest stworzenie własnego portfolio i próba sił w modelingu, różnych castingach do filmów, reklamy, prasy czy wszelkiej maści pokazów. Po prostu wykorzystaj swój potencjał, na który ciężko pracowałeś wiele lat. Warto próbować do skutku, być może to będzie Twoja droga do sukcesu.
 

9. Influencer w social media

To jeden z najciekawszych sposobów na zarobek w ostatnich czasach. Infuencerzy zarabiają głównie na polecaniu produktów innym. Budują wokół siebie grupę odbiorców, głównie za pomocą mediów społecznościowych i w odpowiedni sposób rekomendują produkty znanych marek. Najlepsi infucencerzy potrafią zarobić rocznie bez trudu sześć zer. Wszystko zależy od posiadanych zasięgów. Im większy zasięg, tym większa możliwość zdobycia cennych kontraktów.
 

10. Zdrowa żywność

Tak naprawdę tu masz największe pole do popisu. Możesz pomyśleć o sklepie ze zdrową żywnością, punkcie ze zdrowymi przekąskami zlokalizowanym np. w bezpośrednim sąsiedztwem z siłownią, czy rozszerzeniu obecnej oferty np. przy okazji prowadzenia punktu z suplementami diety. Coraz bardziej popularne są również restauracje specjalizujące się tylko w fit-daniach lub cukiernie, w których oferuje się ciasta wykonane ze zdrowych zamienników.

Możesz również pomyśleć o fit-cateringu lub po prostu stworzyć własne produkty, które będziesz oferować do sklepów ze zdrową żywnością lub innych punktów z branży fitness. Masz nieograniczone pole do działania, liczy się tylko kreatywność. To biznes, który będzie się jeszcze długo rozwijał, więc warto już dziś dołączyć do wyścigu i stać się liderem w swojej specjalności.